fredag 1 februari 2008

Att analysera trav

Jag har fått mail från en del som undrar varför jag inte publicerar tips varje omgång och till alla lopp.
Svaret på dom frågorna är enkla.
Det är helt enkelt en fråga om tid. Att analysera tar tid.
Jag bygger helt mina analyser på att kolla i lopparkivet.
Tyvärr är den tid som krävs inte något jag har varje vecka.

Sen är det så att vissa veckor är man helt enkelt inte motiverad.
Jag känner även att jag vill ha något att komma med.

Att bara skriva "jag tror den och den är en vinnare" utan att egentligen kunna motivera varför är inget för mig.
Såna tips hittar ni på vilket forum som helst och på många andra bloggar.
Jag tycker inte heller såna tips alltid är fel.
Ibland får man känsla för en häst.
För min egen del så är det ofta så att jag ser saker i lopparkivet som intresserar mig men det går inte alltid att formulera varför man tror just den insatsen skulle göra hästen till en vinnare på V75.

Det tar väldigt mycket tid att skriva analyser.
Att skriva till alla 7 loppen på V75 tar väldigt många timmar.
För att göra det skulle man behöva vara ledig på heltid.
Sen gäller det även att formulera det man ser i lopparkivet på ett vettigt och begripligt sätt. Det är inte alltid lätt.

Sen så försöker jag oftast att analysera loppen med mer okända hästar. Gulddivisionen är ett sånt lopp som jag tror dom flesta kan rätt väl utan analys. Alla känner till hästarna och vad dom kan osv..
Lita dock på att jag alltid kommer med analyser i den mån jag hinner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vill man ha hög timpeng skall man nog satsa på Harry Boy, men vad är det för skoj!

Anonym sa...

travblogg - dagskugga.bloggspace.se

Kika gärna förbi hos mig också...